{"id":2502,"date":"2017-07-02T11:20:57","date_gmt":"2017-07-02T09:20:57","guid":{"rendered":"https:\/\/www.beercoo.nl\/?p=2502"},"modified":"2020-03-09T14:15:36","modified_gmt":"2020-03-09T13:15:36","slug":"schoonmaker-jaar-2017","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.beercoo.nl\/schoonmaker-jaar-2017\/","title":{"rendered":"Schoonmaker van het jaar 2017"},"content":{"rendered":"
49 collega\u2019s gingen begin dit jaar de \u2018strijd\u2019 met elkaar aan. Zij waren door leidinggevenden en collega\u2019s genomineerd. Op meerdere momenten en manieren werden zij getoetst. Zo voerden de leidinggevenden, onaangekondigd, twee of meer DKS-controles uit om de schoonmaakkwaliteit te meten. Ook het functioneringsgesprek en de beleving van klanten maakten deel uit van de toetsing. Marchien, Janice, Gieta, Nalini en Amrish bleken onze 5 beste schoonmakers te zijn. Zij stroomden door naar de halve finales.<\/p>\n
De 5 finalisten werden vervolgens door de jury, bestaande uit Edwin Vente en smiley manager Claudia Vijfvinkel, bezocht op hun werkplek. Edwin lette als operationeel directeur vooral op de technische kwaliteit, de staat van materiaal & middelen en de ervaringen van de opdrachtgever. Claudia\u2019s aandacht ging met name uit naar gastvrijheid.<\/p>\n
In het programma van de Smile Day was maar liefst een uur ingeruimd om de winnaar bekend te maken. Toen Edwin zijn presentatie startte werd duidelijk waarom. Hij lichtte toe waarom deze verkiezing binnen Beercoo zo belangrijk is: \u201cAls bedrijf gaan we voor excellente kwaliteit. Stralend schone panden door enthousiaste medewerkers!\u201d Ook stond Edwin stil bij de criteria die bij het jurybezoek werden beoordeeld, zoals \u2018de Basis\u2019 (bestellingen, scholing en werkkleding), \u2018Proactiviteit\u2019 en \u2018Wat maakt jou bijzonder?\u2019 Tenslotte stond hij uitgebreid stil bij iedere halve finalist. Foto\u2019s werden getoond en er kwamen uitspraken van opdrachtgevers aan de orde: \u201cZe kijkt niet op de klok als ze bezig is. Ik zie Janice echt als een medewerker van J. van Dam Transport\u201d en \u201cTijdens het werk is Gieta vaak aan het neuri\u00ebn. Ze zegt iedereen altijd vrolijk gedag\u2026 ook degene die nooit wat terug zeggen.\u201d<\/p>\n
Er klonk tromgeroffel uit de speakers en de zaal ontplofte toen na \u201c\u2026.en de winnaar is\u2026 \u201d de naam van Janice Goossens werd genoemd. Janice werkt al 11 jaar voor ons zusterbedrijf Dejo. \u201cNa het horen van de kwaliteiten van de anderen was ik niet zo zeker van de winst. Maar ik ben ontzettend blij\u201d aldus Janice die zojuist een gevulde strandtas en een cheque van \u20ac250,- in ontvangst had genomen.<\/p>\n
Op het juryrapport stond bij het criterium \u2018Wat maakt Janice zo bijzonder?\u2019 het volgende: \u201cWerken in hotels vraagt doorgaans om een andere aanpak dan bijvoorbeeld 2x per week werken in een kantoor in het MKB. De lat van het leveren van excellente kwaliteit en het aanvoelen van gastvrijheid ligt doorgaans hoger bij het schoonmaken in hotels. Het is Janice, met haar ervaring in de Hotellerie, gelukt om deze unieke meerwaarde mee te nemen naar een transportbedrijf in Oudewater. Voor deze klant voelt naar kantoor gaan als vakantie. Als binnenstappen in een 5-sterren hotel waar je welkom bent en weet dat je je even nergens druk om hoeft te maken.\u201d<\/p>\n