Al 25 jaar in Bergschenhoek
De heer Stephan de Jong vertelt enthousiast over zijn bedrijf. Aanleiding om hem op te zoeken vormt de recente verhuizing van zijn bedrijf. En dit pand is inmiddels het derde pand dat Beercoo voor hen schoonhoud. “Door dit gesprek realiseerde ik me ook dat we inmiddels 25 jaar in Bergschenhoek zitten en zo lang ook al samenwerken.”
Voor 1991 was De Jong Diepvries BV nog gevestigd aan de Rotterdamse Coolhaven waar het bedrijf vanuit Amsterdam was neergestreken. De kaashandel die Wim de Jong, de oom van Stephan daar begin jaren ’50 startte, was inmiddels een diepvriesbedrijf geworden dat hij met zijn broer Kees (vader Stephan) leidde. Toen nog met de ‘basic’ vriesproducten; ijs, spinazie en kip. Het bedrijf bleef zich ontwikkelen…
In juli 1991 trok De Jong Diepvries BV met zo’n elf medewerkers naar Bergschenhoek. “Dat was de bekroning op het werk van mijn oom en mijn vader. Zij namen de stap naar een geheel nieuw pand aan de Weg en Land 11 dat aannemer Batenburg daar realiseerde. Naast een solide afzet in de grootverbruikersmarkt en instellingen, droeg eind jaren ’80 de omzet in de bedrijfscateringmarkt ook bij aan de groei. “Hier begon de samenwerking met Beercoo al.”
Het volgende bedrijfspand volgde in april 2001 aan Weg en Bos 3. De Jong: “Dat pand voelde als een maatpak, geheel gebouwd naar eigen inzicht. We hebben hier met bijzonder veel plezier de handel verder uit kunnen bouwen. Met name in de scheepsbevoorrading, trading en voor collega groothandels zijn wij een belangrijke partner geworden. Helaas begon het pak te knellen.
Door onze samenwerking met Speksnijder Diepvries kenden we het pand, bekend als de Distributie Unit, al. Op deze locatie vinden al sinds 1917 diepvries-activiteiten plaats.” Met acht maal zoveel volume als het ‘oude’ pand kunnen de werkzaamheden van Diepvries United BV- en de inmiddels circa 40 medewerkers – zich verder ontwikkelen.
“Ik word vrolijk van die smiley. Ons eigen logo is daar ook op geïnspireerd”
“Je moet in beweging blijven, je assortiment aanpassen en meegaan in de ontwikkeling van je doelgroepen. Wel vanuit de focus voor diepvries. Geen ‘vers’ of droge kruidenierswaren,” vervolgt De Jong. Daar ligt een parallel met de visie van Beercoo dat binnen de brede facilitaire markt de focus op schoonmaak heeft gehouden. “De samenwerking met Beercoo loopt al 25 jaar probleemloos. Nu al jaren met schoonmaakmedewerkers Mustafa en Ayse. Dat gaat gewoon goed. Er is ruimte om zaken bespreekbaar te maken en er is continuïteit in de mensen die bij ons komen. En ik word ook vrolijk van die smile. Ons eigen logo is daar ook op geïnspireerd. Het logo verbeeldt People, Planet, Profit vanuit diepvries perspectief. Voor ‘people’ hebben we dus een smiley gebruikt,” vertelt De Jong lachend.
Na een rondleiding door het grote en met -24 graden ook koude pand vat De Jong de samenwerking met Beercoo samen: “Als je de passie en lol voor schoonmaak weet uit te stralen en je mensen pakken dat op, dan doe je het goed. Jaren geleden kwam Vincent de Beer hier eens als Sinterklaas een boterletter brengen. Dat typeert het management en atmosfeer binnen dat bedrijf. Ik ervaar van een afstand dat zij plezier beleven met wat zij doen. Dat hebben wij hier ook. Men gaat ervoor!”
Kijk voor meer informatie over De Jong Diepvries op: www.dejong-diepvries.nl